کانال آموزش ایلوستریتور

  • ۰
  • ۰

راهنمای مبتدی برای الگوهای Adobe Illustrator در کانال آموزش ایلوستریتور
توسط Andrei Stefan1 Jul 2019 طول: زبانهای زبانی:
Adobe IllustratorPatternsDesign PatternsVector PatternPattern LibrariesVector
تصویر محصول نهایی
آنچه شما ایجاد خواهید کرد
روند ایجاد یک الگوی خوب Illustrator بعضی اوقات می تواند یک چالش واقعی باشد ، به خصوص اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید.

از آنجایی که می دانم افراد زیادی هنگام ایجاد الگوی مبارزه می کنند ، تصمیم گرفتم این مقاله عمیق را که باید به شما کمک کند دریابید که چگونه یک الگوی در Illustrator تهیه کنید.

این که آیا شما در حال ساختن یک الگوی halftone Illustrator ، یک الگوی نقطه ای Illustrator ، یک الگوی پرنعمت Illustrator یا حتی ممکن است یک الگوی آبرنگ Illustrator باشید ، چند جنبه مهم وجود دارد که شما باید از آنها آگاهی داشته باشید ، همانطور که در ادامه خواهیم دید. لحظه ها.

از نحوه استفاده از swatches الگوی Adobe Illustrator گرفته تا نحوه ساختن الگوی تکراری در Illustrator یا حتی نحوه مقیاس دادن یک الگوی Illustrator یا نحوه چرخش یک الگوی در Illustrator ، به تدریج یاد می گیریم که چگونه در Illustrator الگوهای ایجاد کنیم و در صورت تنظیم آنها را تنظیم کنیم. باید

همچنین ، فراموش نکنید که همیشه می توانید با رفتن به GraphicRiver ، کتابخانه الگوی خود را گسترش دهید ، جایی که شما یک انتخاب عالی از الگوهای بردار پیدا خواهید کرد.

1. الگوهای چیست؟
قبل از شروع غواصی کردن در مقاله واقعی ، بیایید چند لحظه طول بکشیم و ببینیم الگویی دقیقاً چیست.

براساس گفته های گوگل ، این اسم از سرپرستان انگلیسی میانه که در دوره زمانی 1325-1375 مورد استفاده قرار گرفته ، سرچشمه گرفته است ، که "شخصی را توصیف می کند که به شخص ، سازمان یا علت دیگری کمک های مالی یا دیگری می کند". تصور می شد که این "حامی" شخصیتی برجسته باشد که نمونه ای از آن را کپی می کند.

تغییر در هجای دوم در قرن شانزدهم اتفاق افتاد ، وقتی الگوی به کلمه خود تبدیل شد و معنای "طراحی تزئینی مکرر" را به همراه داشت ، بنابراین خود را از معنای قبلی جدا می کند.

امروز ، ما به عنوان یک الگوی فکر می کنیم:

"هر ترتیب مرتباً تکرار شده ، به خصوص طرحی که از خطوط ، اشکال و یا رنگهای تکرار شده روی سطح انجام شود"
از نقطه نظر طراحی ، الگویی از کاشی های تکراری آثار هنری تشکیل شده است ، که برای ایجاد یک ترکیب یکپارچه با هم همپوشانی دارند.

گفته می شود ، الگوهای صنایع مختلفی را به خود اختصاص داده اند و به بخشی پیچیده از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند ، که باعث افزایش علاقه در روند ایجاد آنها شده است.

2. چه چیزی الگوی خوبی را ایجاد می کند؟
برای استفاده از الگوی "کار" ، چندین مورد اصلی وجود دارد که هنگام تهیه طرح واقعی باید آنها را مورد توجه قرار دهد.

تبلیغات
آن را یکپارچه کنید
ترفند اصلی در طراحی الگوی خوب ، ایجاد یکپارچه به نظر می رسد ، که به یک انتقال کلی صاف در کل سطح آن ، بدون هیچ گونه وقفه قابل مشاهده بین کاشی های تکرار شده تبدیل می شود.

الگوی Illustrator
این معمولاً از طریق قرارگیری صحیح عناصر تکراری شما ، که باید به طور مساوی روی لبه های مختلف کاشی توزیع شوند ، حاصل می شود. اگر از یک رنگ پس زمینه استفاده می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که کاشی ها به یکدیگر چسبیده اند ، به طوری که شما هیچ شکاف سفیدی بین آنها نخواهید داشت.

تکرار الگوی Illustrator
اگر الگوی ساده ای را طراحی می کنید ، معمولاً این مسئله مشکل جدی را ایجاد نمی کند ، اما اگر چیزی کمی پیچیده تر ایجاد می کنید ، ممکن است خود را به تجدید نظر در موقعیت برخی از اشکال یا عناصر آهنگساز خود بیابید.

موقعیت نادرست یک عنصر الگوی تکرار شونده
جنبه دیگری که باید از آن رعایت کنید ، همپوشانی بین اشکال و عناصر آهنگسازی این اثر است ، به طوری که هیچ گونه ناهنجاری طراحی ناشی از همپوشانی نادرست شکل وجود نخواهد داشت ، که با قرار گرفتن کاشی ها در کنار یکدیگر ، حتی واضح تر خواهد شد. .

اگر از پانل گزینه های الگو برای انجام همه کارهای سنگین استفاده می کنید ، این نباید مشکلی ایجاد کند ، اما اگر به صورت دستی پیش می روید ، مطمئن شوید که وقتی یک عنصر خاص را در یک لبه قرار می دهید ، یک مورد اضافه کنید. کپی یکسان را بر روی یکی از مخالف ، و مطمئن شوید که از همان فاصله و مسیر از لبه های سطح مرجع خود و شکل اصلی خود را حفظ کنید.

نمونه موقعیت مکانی عناصر نادرست
رنگ چیز دیگری است که هنگام تلاش برای ترکیب کاملاً یکپارچه باید در نظر بگیرید ، زیرا نمی خواهید به شکلی خاتمه دهید که از یک رنگ خاص در یک انتها استفاده می کند و یک مقدار کاملاً متفاوت در نیمه مقابل.

نمونه ای از رنگ اشتباه که روی نصف عنصر تکرار شده اعمال می شود
این احتمالاً در صورت استفاده از پانل گزینه های الگوی برای جبران خاموش کردن کاشی اتفاق نمی افتد ، اما اگر مسیر دستی بیشتری را طی کنید ، جایی که باید هر عنصر تکراری را در لبه های یک ماسک برش قرار دهید ، ممکن است بخواهید. قبل از حرکت به جلو ، طرح الگوی خود را دو برابر کنید.

مثال موقعیت یابی دستی عناصر یک الگوی
گفته می شود ، موقعیت هایی وجود خواهد داشت که ابزار گزینه های الگوی نتواند طرح دقیقی از الگوی مورد نظر خود را تولید کند.

 

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/

  • ۹۸/۰۸/۲۴
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی